Minőségirányítás, minőségbiztosítás
Vállalkozásunk minőségbiztosítás és minőségirányítási rendszer kiépítésével és belső auditálásával rendelkezésre áll igény szerint.
Sokan nincsenek vele tisztában, hogy mit is takar a minőségbiztosítás, a minőségirányítás.
A minőségbiztosítás a minőségirányításnak az a része, amely a bizalomkeltés megteremtésére összpontosít aziránt, hogy a minőségi követelmények teljesülni fognak.
Magyarországon minőségbiztosítási rendszernek jelentős a múltja. A hazai induláskor az MSZ EN ISO 9001:1996 szabvány alapján kialakított vállalatirányítási rendszerek kaptak minősítést. Jelenleg az ISO 9001 szabvány a negyedik, 2008-ban megújított rendszere alapján történik a kiépítés és minősítés, amihez a szabványt a Magyar Szabványügyi Testület 2009. január elején adta ki magyar fordításban (MSZ EN ISO 9001:2009). Ez az új szabvány alapvetően nagy változásokat már nem tartalmazott, hanem inkább pontosításokkal és magyarázatokkal segítette az előző verziók könnyebb érthetőségét, jobb felhasználását.
Az út az ISO 9001-es tanúsított minőségirányítási rendszerhez(vagyis az ISO 9001-es tanúsítvány megszerzéséhez) két fő szakaszokból áll:
Felkészülés a tanúsításra: Ez a minőségirányítási rendszer kiépítéséből, amihez a vállalat külső tanácsadó segítségét veheti igénybe, vagy saját munkatársat képez ki, aki irányítja a rendszer kiépítését és bevezetését.
Maga a tanúsítás: független fél (tanúsító szervezet) általi audit lefolytatása.
A minőségbiztosítási rendszereket kiépítő vállalkozások és a tanúsító cégek között is nagy a szórás, ugyanakkor a megfelelő minőségű tanácsadás alapján kiépült ISO 9001 rendszerek bevezetése a szakirodalom szerint akár 0,5-3 éven belül megtérülhet.